אם מתכננים את המטבח בצורה נכונה, אפשר לפתור הרבה בעיות כמו איחסון, תחזוקה וניקיון, פרקטיות ועוד. כל אלה יעזרו לכם להתנהל במטבח בצורה הרבה יותר טובה ופשוטה. במקרים רבים תכנון מטבחים עומד במבחן המציאות, ומה שתוכנן בקפידה מראש ובהתאמה אישית יבוא לידי ביטוי בנוחיות במטבח. ובכל זאת איך ניתן לצמצם טעויות או למנוע אותם מלכתחילה?

מידות מדויקות של שטח המטבח

אולי יצא לכם לראות במטבחים שונים את הרווח הקטן בין ארונות המטבח למקרר. זה אמנם רווח קטן אבל בולט לעין. כדי למנוע מצב דומה חשוב מאוד להקפיד למדוד עד הסנטימטר האחרון את גודל המטבח. במקרים כאלה היה נכון להרחיב את ארונות המטבח עד למקרר ובכך למנוע את הרווח שנוצר ביניהם. גם ארונות המטבח הגבוהים רצוי מאוד שיהיו בקו אחיד ומדויק כדי למנוע רווחים לא פרופורציונליים, כאלו שיפגעו בניראות ובעיצוב המטבח.
כמו כן גם במוצרי החשמל קיימים גדלים שונים, יש מקררים עם ארבע דלתות, מקררים סטנדרטיים, מקררים קטנים יותר. גם העומק של המקרר שאתם מזמינים הוא חשוב, כדי שתוכלו לחשב בצורה מדויקת את המקום הנחוץ והמתאים שבו יותקן המקרר. תכנון מטבחים נועד להקל על החישובים האלו ולסייע לכם בהחלטות החשובות שתקחו בהמשך עיצוב המטבח שלכם.

תכנון נקודות חשמל ואינסטלציה

עוד בשלב הבנייה, חשוב להקפיד ולתכנן היכן למקם את נקודות החשמל והאינסטלציה במטבח שלכם. אם נזכרתם בשלב יותר מתקדם, כשמגיע רגע הביצוע בפועל. זה עלול להיות מאוחר ומסובך מידי. כדאי מאוד להתנהל לפי תוכנית מסודרת וברורה, היכן כל דבר הולך להיות. כך תמנעו מטעויות רבות. תכנון מקדים של עיצוב מטבחים יחסוך לכם זמן וכסף, ויאפשר לכם להיפתח לעוד עיצובים או רעיונות שלא חשבתם עליהם.

תאורה בשלושה מוקדים

תאורה במטבח זה חובה וזה ברור מאליו. אבל איזו תאורה באמת תתאים לעיצוב המטבח שלכם? מה הדברים הבאמת חשובים ונחוצים שלא כדאי שתפספסו? התאורה במטבח בעצם מתחלקת לשלושה מוקדים חשובים.

תאורה ממוקדת, זוהי התאורה בה אתם עובדים על משטחי העבודה, שם אתם חייבים תאורה חזקה וממוקדת כי אם לא, יהיה לכם חשוך מידי ולא תוכלו לראות מה אתם מכינים.
ברוב הדירות החדשות קיימת נקודת תאורה מרכזית למעלה בתקרה והיא זו שבעצם אמורה לשמש אתכם במטבח. אבל, בפועל היא לא תמיד מספיקה וכדאי מאוד להוסיף עוד נקודות תאורה ולפזר אותם ברחבי המטבח.

תאורה סביבתית זוהי תאורה שהיא מאירה את האזור של ארונות המטבח, המקרר והמזווה.
וסוג אחרון של תאורה, זוהי תאורה מעוצבת שיוצרת אווירה נינוחה ונעימה במטבח, ברוב הפעמים סוג תאורה זה ימוקם באי במטבח, או מעל שולחן האוכל הקטן.

בכל סוג תאורה שתבחרו, הקפידו על גופי תאורה אשר ישתלבו בצורה מעניינת ופרקטית עם העיצוב הכללי במטבח.

נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם