אחת הדרכים הטובות ביותר לתכנן מטבח ביתי, היא לבצע מידות מדויקות של השטח הנחוץ. תכנון המטבח חשוב ליצירת מטבח פונקציונלי ואסתטי. בין אם אתם משפצים מטבח קיים או מעצבים מטבח חדש לגמרי. תכנון טבחים יקל על עבודת העיצוב עוד מראשית התהליך, כך תוכלו להפוך את השטח הריק או הישן שלכם למטבח פרקטי, מעוצב המתאים לצרכים שלכם.

תכנון מטבחים – מהנייר לביצוע

אם אתם בבניית מטבח חדש ובהתחלה של תכנון מטבח, שיא ההתרגשות עוד לפניכם. כעת אתם מתבוננים בתכנון המטבח העתידי שלכם והוא נמצא על דף נייר, שרטוט כזה שעדיין לא ברור היכן כל מוצר, וכל אלמנט עיצובי ימצא את מקומו בחלל המטבח שלכם. תארו לעצמכם שכל תכניות העבודה והשרטוט יקבלו צורה, צבע ומוחשיות? ההתרגשות תהיה הרבה יותר גדולה כאשר תיראו לנגד עיניכם את התוצר הסופי.

זה אולי נראה פשוט לעצב את מטבח החלומות שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את מכשירי החשמל, הכיור והארונות ולסיים עם זה. אבל המציאות של עיצוב מטבח ביתי יכולה להיות הרבה יותר מסובכת ודורשת מחשבה רבה. הנה כמה דברים שחשוב לדעת כשזה מגיע לתכנון חלל המטבח הביתי שלכם.

תחשבו על תכונות המטבח שלכם

כאשר אתם מתחילים בתכנון המטבח תבדקו ותעשו סקר מה באמת נחוץ לכם במטבח? אילו מוצרי חשמל עיקריים יש לכם במטבח, אילו מוצרים תרצו להכניס בעתיד. אבל עם הזמן, ככל שהצרכים שלכם משתנים, התמקדו באילו תכונות ספציפיות חשובות לך. לדוגמה, אם יש לכם ילדים, אולי תרצו לכלול אי גדול עם מקומות ישיבה נוספים כדי שילדים גדולים יותר יוכלו לעזור בבישול כשהם חוזרים הביתה מבית הספר. כשהמשפחה שלכם משתנה, חשוב לוודא שהמטבח שאתם מעצבים מתאים לצרכים הספציפיים של המשפחה שלכם לטווח ארוך.

חשבו על הפריסה

הפריסה של המטבח חשובה להפליא. אתם רוצים לוודא שחלל המטבח מיועד לדרך הספציפית שאתם אוהבים לבשל. אם אתם זוג צעיר שזה עתה נכנס לבית חדש ואינכם יודעים לזהות בוודאות מהם איזורי הנוחות במטבח שלכם, או מהם הרגלי הבישול והאפייה שלכם, חישבו מה הייתם רוצים שיהיה, איך הייתם רוצים שהמטבח שלכם ייראה בעתיד. תכנון מטבחים בהתאמה אישית הוא פונקציונלי ומדויק לכם.

חלוקה פנימית נכונה במטבח תשפר ותסייע לכם להתנהל במטבח בצורה הרבה יותר קלה ונקייה. איך זה בא לידי ביטוי? זה לא פשוט לשמור על סדר מופתי במטבח, וודאי כשיש ילדים בסביבה וזה לא משנה מה טווח הגילאים שלהם. קיימים פתרונות רבים ליצירת סדר במטבח, לדוגמא מגירות נשלפות עם חלוקה פנימית בתוכן, לרוב הן מיועדות לאחסון סכום. ובואו נודה על האמת, גם רוב הבלגן הוא באזור מגירות הסכום. כיום, רוב המגירות מגיעות עם חלוקה פנימית בתוכן, הן נשלפות קלות לניקוי, ואין צורך להיות משועבדים למטבח. תכנון מטבחים הוא חלק משמעותי, שלבו אותו בתוכניות העבודה שלכם.

מטבח לבן משפחת ניסים - מטבחי צבע בתנור
נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם