מטבח כפרי הוא בגדר קסם עבור כל מי שגר בעיר וחולם על הכפר או כבר מצא את הנחלה הירוקה שלו אבל רוצה להרגיש את אפקט הכפר בכל רגע, גם כשהוא מטגן שניצלים במטבח.
מטבחים כפריים מתאפיינים בתחושה פתוחה ומרווחת, מלאים אור ולרוב מגיעים בצבעים רגועים וקרים כמו תכלת, שמנת, לבן, אפור או ירוק מנטה. הם מקושטים באלמנטים עדינים שמזכירים וילה בכפר ואפילו את הבית בקיבוץ, אבל מתוכננים היום תוך חשיבה על פונקציונליות חכמה.
שאלנו את המומחים שלנו ב”יגל מטבחים” מהם הטיפים שלהם לעיצוב מטבחים כפריים שממלאים את הבית באווירה ואת הלב בחשק לבשל.

1. הכניסו אור טבעי ותחושת מרחב

לא לכולנו יש חלונות הפתוחים אל הטבע הירוק, הנחל הזורם או היער השקט, אבל גם אם אתם מתגוררים בעיר, כדאי לשלב בתכנון מטבחים כפריים כמה שיותר אור טבעי ותחושה של מרחב פתוח.
אם אפשר לבחור בחלונות גדולים, להציב את הכיור מתחת לחלונות הגדולים או לתכנן את המטבח כך שהאי עליו אתם מבשלים יפנה אל המרחב הפתוח, תוכלו להתחבר לקסם של הכפר גם בתוך העיר.

2. ביחרו בגוונים שקטים ובהירים

מטבחים כפריים מאופיינים בגוונים בהירים כמו לבן, שמנת, תכלת ואפור בהיר, המתכתבים עם נופי הכפר באופן מושלם. גוונים אלו יוצרים תחושת מרחב, שומרים על המראה הקלאסי והנקי ומתאימים לחללים גדולים וקטנים כאחד. אם מתחשק לכם להכניס עוד צבע למטבח, שלבו עציצים ירוקים או כלים מיוחדים בגוונים חזקים יותר, אך שמרו על המטבח בסקאלת גוונים עדינה.

3. שלבו עץ טבעי

בין אם מדובר במדפי עץ פתוחים או במשטחי העבודה, עיצוב מטבחים כפריים עושה שימוש בעץ טבעי בגוון בהיר. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות לשלב את העץ הטבעי במטבח. העץ הטבעי מכניס תחושה חמימה וביתית למטבח הכפרי ומתחבר בצורה הומוגנית ואסתטית מאד עם הגוונים הבהירים המאפיינים את הסגנון הזה.

מטבח יוקרה מבית יגל - מטבחים יוקרתיים

4. הכניסו את הטבע הביתה

עציצי תבלין ירוקים על החלון, מרפסת עמוסה בצמחים ואפילו מטפסים התלויים על מתקן התלוי על התקרה, כל אלו הם רק חלק מהרעיונות שתמצאו במגזיני העיצוב ובאתרים כמו פינטרסט לעיצוב מטבחים כפריים.
כשהטבע נכנס הביתה, לא משנה אם אתם גרים בכפר או בעיר. המטבח הופך למקום מואר, עם תחושת מרחב ואווירה כפרית, במינימום מאמץ.

5. שלבו נגיעות אישיות ופריטים שבאים מהלב

דמיינו מטבח כפרי באנגליה או בצרפת, יש בו כלי אמייל מאוירים שנקנו בשוק הפשפשים, אגרטלי פרחים ווילונות עדינים בהדפס פרחים. כל אלו הן נגיעות אישיות שיכולות להשתלב גם כשאנחנו מעצבים מטבחים כפריים מודרניים יחסית. פריט אחד או שניים שבאים מהלב, שיש לו משמעות רגשית עבורכם ושמתכתב עם הסטייל הכפרי, משדרג את המראה, הופך את המטבח לאישי יותר ומוסיף לקסם.

נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם