למטבח הכפרי פנים רבות. בגדול, מדובר על מטבח שלא רק שהצבע שלו הוא עץ, גם אלמנטים מאבן נראים כמו עשויים ממנו בשל הצבע המיוחד: לבן לא מבריק (שמנת), או פשוט צבע חום המחקה כל אחד מסוגי העצים הנפוצים בעיצובים ביתיים, אגוז כהה, אלון מבוקע או מולבן, ברוש לימוני ועוד. בנוסף לאלמנט העץ, מטבחים כפריים מתאפיינים גם בפרזול גלוי על כל ארון ומגירה. שלא כמו במטבח המודרני, כאן לכל התקן פתיחה יש ידית שמרחוק נראית ממש השפיץ של המוצר. נהוג לבסס אותו בגוונים שחור או מוזהב כדי שישתלבו באופן נאות עם העץ. לחילופין, ניתן להשאיר את הידית בצבע של העץ עצמו ולמעשה לדאוג שהיא תהיה עשויה ממנו ולא ממתכת.

על מבנה המטבח – לפני שמתחילים לעצב

המבנה של מטבחים כפריים הוא המיפוי המלא שלהם, או אם תרצו, האופן בו תקבעו איפה יימצאו כל האייטמים בחדרים. החלוקה המבנית הבסיסית היא נוכחותו של אי המטבח, אם לאו. בחדר ממש גדול זה כמובן מתבקש. בדרך כלל הוא יוצב במרכזו הגיאוגרפי לצרכי חלוקה. בחדר קטן מומלץ להימנע מכך או להציב אותו בקצה הגבול עם חדר אחר המופנה לחזית, למשל בסמוך לפינת האוכל על מנת שניתן יהיה לשים מנות בארוחות משותפות לפני ההובלה לשולחן. כמו כן, המבנה כולל בחובו גם את אופן פתיחת הארונות, באמצעות דלתות ציר, הזזה או קלפות מאובטחות לילדים.

על סוג העיצוב הכפרי המועדף עליכם – כך תקבעו אותו נכונה

לעיצוב הכפרי במטבח פרשנויות רבות. הוא עשוי להיות מבוסס על גווני אגוז כהים וחומים מוחלטים, לצד גרסאות עדינות יותר של גוון זה, בראשן גוונים מולבנים. ישנם גם גוונים טבעיים, ללא הלבנה, שגזע העץ שלהם בהיר יותר מעץ האגוז, למשל אלון לגווניו השונים, מבוקע, חד גוני או מולבן. את ידיות הארונות שלכם מומלץ לגבש בצבע שחור, מוזהב או בצבע של העץ אותו בחרתם. ניתן גם לבחור בצבע עץ שונה מזה שנבחר כדי ליצור עיצוב של 2 סוגי עצים אבל זה צריך לאפיין כל לוקיישן במטבח, ולא רק את הארונות. ישנה חשיבות גם לבחירת סוג השיש כאשר מתכננים עיצוב של מטבחים כפריים: קרמי חום, אבן טבעית מסותתת, עבה, מלבני בקצנו, קשתי בקצהו ועוד.

נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם