כשמעצבים את המטבח יש הרבה דברים שכדאי לבחון אותם, מיקומים, בחירת חומרי גלם למטבח וכן הלאה. אבל, יש דבר אחד מרכזי וחשוב לא פחות וזה בחירת צבע המטבח. ידעתם שהצבע שתבחרו למטבח שלכם ישפיע על האווירה ואפילו על מצב הרוח של בני המשפחה?
כאמור, צבעים מכניסים אור ושמחה לחיים. הם מאפשרים להביע רגשות, תחושות ובהחלט עוזרים ליצור שפה ייחודית משלהם. בכל דבר בחיים יש נגיעות של צבעים. הם אלו המאפשרים לתקשר ולדבר, גם ללא פה.
השאלה המרכזית שעולה היא, האם קיים קשר הדוק בין בחירת הצבע למטבח לבין האווירה שתשרור לאחר מכן? ובכן קיים חוט מחבר ומקשר בניהם.
יש צבעים ממריצים ויש צבעים שמפחיתים מהאנרגיה. יש צבעים לאנשים אסתטיים, וצבעים לאנשים מחושבים, יש צבעים שאם בוחרים אותם הם עלולים לחסום את האנרגיה במטבח.

תורה שלמה עם משמעות עמוקה

מסתבר שצבע זה לא רק עיצוב מסוים או טעם אישי כזה או אחר, אלא לצבע יש משמעות בכל הנושא של בחירת מטבח, וכידוע המטבח הוא מרכז הבית. קיימים מחקרים קליניים המוכיחים כי לצבעים יש יכולת השפעה בתהליך הבריאותי וכן בריפוי שלו. הצבעים שאנו בוחרים משפיעים על מערכת העצבים, מערכת הרגשית , וכן גם על המוח ובעיקר על התפקוד היומיומי. לכן ישנו קשר מובהק בין בחירת הצבע של המטבח לבין היכולות הנפשיות והבריאותיות שלנו.

במטבח יש אלמנט רפואי

המטבח הוא בעצם חדר האוכל הפרטי של כל משפחה באשר היא. שם מתבשלות הארוחות המזינות, המיוחדות, הפשוטות המהירות. המטבח הוא גם מוקד מפגש של בני המשפחה, חברים, שכנים או מכרים. הוא בעצם זה שנותן את האנרגיה להכין לאוכל, וכשמכינים אוכל מתחזקים פיזית ונפשית. ולכן במובן מסוים למטבח יש יכולת השפעה בריאותית על מי שנוכח בו.
בחירת צבע המטבח היא גורם מכריע ובסיסי לעיצוב הבית בכלל, ולשיפור תחושות רוחניות בפרט. ישנו טרנד חדש שנכנס לעיצוב המטבח, וזה הצבע הכהה. ממבט ראשון נראה שצבע כהה מרחיק או גורם לניכור. אבל הצבע הכהה מראה על יוקרה ונוכחות. מה שבהחלט מתאים למי שאוהב את הסגנון המיוחד הזה.

צבע שלא משעמם

כדי להפיק את הטוב ביותר מהמטבח שלכם, חישבו איזה צבע לא ישעמם אתכם מהר מידי. לפעמים יש את הרגעים האלה שצבע מסוים מושך, אבל לאחר זמן ממושך הוא כבר לא מעניין ומתחיל לשעמם. לכן, בבחירת הצבע למטבח שלכם עשו שיקול דעת נבון, היו מעט זהירים וקשובים לעצמכם ובדקו איזה צבע תמיד יעשה לכם טוב וישפר את האנרגיה שלכם. ברוב הזמן צבעים ניטרליים בהחלט יעשו את העבודה ויתרמו לעיצוב הנהדר של המטבח.

תאורה נכונה וצבע כהה ישתלבו ביחד

אחד האלמנטים החשובים שמומלץ מאוד לשים לב אליו, זה נושא התאורה. גם כשבוחרים צבע כהה למטבח, התאורה נותנת את הגימור הסופי של העיצוב. כשיש גופי תאורה שמתאימים בצורה מדויקת למטבח, אז השילוב יהיה מדהים. אם זו תאורת לד שמאפשרת משחק של עוצמה, או נברשות תלויות, תאורה רומנטית יותר ועוד.
אגב, לא חייבים שכל המטבח יהיה כהה. שילוב של צבעים בהירים בגבול מסוים יכול בהחלט להקפיץ את העיצוב לרמה הבאה. למשל גופי התאורה יכולים להיות לבנים או בהירים, אפילו צבעי זהב יכולים להתאים לעיצוב שכזה.
ברגע שתאורה וצבע נפגשים, זה יוצר אווירה אחרת ומעניינת. והמטבח מקבל אופי ושפה שמדברת אתכם. מה שחשוב באמת זה שתמיד תבחרו את הצבעים שאתם אוהבים ומתחברים אליהם.

משפחת נחום - מטבחי צבע בתנור מבט צד
משפחת נחום - מטבחי צבע בתנור מטבח
יגל מטבחים

יגל מטבחים

יגל מטבחים הינה חברת בוטיק לעיצוב וייצור מטבחים ועבודות נגרות מיוחדות בהתאמה אישית, בעבור המגזר הפרטי והעסקי כאחד, תוך הבנה, הקשבה והתאמה לצרכי הלקוח השונים ועם מיטב חומרי הגלם. מפעל הייצור שלנו מצויד במיכון המתקדם ביותר ובצוות נגרים מקצועי ומיומן, כל זאת תחת בקרת ייצור קפדנית וללא פשרות, על מנת להעניק ללקוחותינו את הטוב ביותר.

נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם