המטבח הוא אחד החללים הכי חשובים בבית, אם לא החשוב ביותר. הוא המקום שבו אנחנו מתרכזים בבוקר מול הקפה או הקורנפלקס, מכינים לילדים את הסנדוויצ’ים, אופים עוגות יומולדת חגיגיות ואוכל לאורחים ומשקיעים בארוחות השישי.

אצל חלק מאיתנו המטבח הוא הנחמה של סוף היום, כשהטייק אווי מגיע ואפשר להוציא בקלות צלחת מהירה, לשלוף את הסכו”ם ולאכול ליד האי עם כוס יין בצד. לא משנה האם אתם בשלנים או מעדיפים את אפליקציית המשלוחים, עדיין המטבח הוא חלק מרכזי בבית שלכם.

איך מנצלים נכון את שטחי האחסון ומתכננים מטבח שקל להתנהל בו? הנה כמה טיפים מהמומחים שלנו.

לכל מטבח אופי משלו

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שלכל מטבח יש את האופי שלו, ממש כמו שלאנשים שמתגוררים בבית ומשתמשים בו יש אופי והתנהלות משלהם. לפני תכנון מטבח חדש, כדאי לפנות ליועץ או מעצב שמתמחה בעיצוב מטבחים ולנסח יחד איתו את כל הפונקציות הדרושות למשפחה, לזוג או לאדם שישתמש במטבח.

התאמה אישית שמתבצעת כחלק מתהליך תכנון עם איש מקצוע תכלול התייחסות להרגלים יומיומיים, לצורך באחסון ספציפי, למכשירי החשמל ולכמות הכלים שתיכנס למטבח ועוד.

הבית של שירן ואיציק צבעים מטבחי צבע בתנור

משולש הזהב

משולש הזהב בעולם תכנון המטבחים כולל אחסון של מוצרי מזון וכלי מטבח, תכנון תהליכי הבישול או האפייה במטבח ושמירה על סדר ונקיון. שלושת הצדדים האלו של התנהלות בתוך המטבח יאפשרו לנו להבין את לנצל באופן מיטבי את המטבח שלנו וליצור מקום נוח לעבודה.

אחסון של מוצרי המזון וכלי המטבח צריך להיות פונקציונלי – כלומר לכל דבר יש מקום. בנוסף, הוא צריך להיות בגישה נוחה במהלך העבודה במטבח. לרוב נתכנן אחסון ייעודי למוצרי המזון ואחסון ייעודי של כלי מטבח שונים ואף מכשירי חשמל קטנים שלא צריכים להיות על השיש.

הבנת תהליכי הבישול או האפייה – הצד השני של משולש הזהב, תאפשר לנו לתכנון בצורה נוחה את ההתנהלות במטבח. הרעיון הוא ליצור מטבח שבו יש שטחי עבודה נוחים, עם גישה קלה למקרר, לתנור ולכל האמצעים האחרים שאנחנו זקוקים להם במהלך העבודה במטבח.

ניקיון וסדר – אנחנו יוצרים ניקיון וסדר במבטח כשאנחנו דואגים לאזורים מסודרים לשטיפת הכלים, אחסון רב ונדיב, גישה מהירה לפח הזבל, למגרסה ולחומרי הניקוי ובוחרים חומרי גלם איכותיים לבניית המטבח – מהמשטחים ועד לחיפויי הארונות.

ניצול נכון של שטחי העבודה והאחסון במטבח

אחד הדברים הכי חשובים בתכנון מטבח הוא ניצול השטחים השונים והפינות הפונקציונליות שבו. כך למשל חשוב לנצל נכון את משטחי העבודה ולהימנע מתפיסת המקום על ידי מכשירי חשמל שאין להם מקום אחסון מתאים, כלים, מוצרי מזון ונקיון ועוד.

תכנון נכון ופונקציונלי של חללי האחסון יאפשר לנו לשמור על משטחי העבודה נקיים ופנויים לעבודות במטבח ולנצל נכון את החלל.

נגישות

השארו פרטים
ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם